Audyty

Zgodnie z Kompleksowym Podejściem Donewell analizujemy Wasza firmę lub organizację z perspektywy osób pracujących, identyfikujemy obszary wymagające poprawy i dostosowujemy środowisko pracy do ich potrzeb. Prowadzimy audyty w zakresie:

Audyt wellbeingowy

Audyt wellbeingowy jest procesem analizy różnych obszarów związanych z dobrym samopoczuciem i zdrowiem osób pracujących. Jego celem jest zrozumienie, które czynniki wpływają na dobrostan, w jakim stopniu są one realizowane i na ile wymagają poprawy. Zaopiekowanie się zidentyfikowanymi deficytami sprzyja stworzeniu przyjaznego środowiska pracy.

Audyt może obejmować:

  • fizyczne środowisko pracy (m.in. ergonomia, stan przestrzeni biurowej)
  • emocjonalne i psychiczne aspekty pracy (m.in. stres, kultura organizacyjna)
  • społeczne relacje w pracy (m.in. identyfikacja konfliktów, poziom integracji społecznej)
  • poziom rozwoju osobistego i zawodowego (m.in. dostępność szkoleń, planowanie kariery)

Audyt przeprowadzamy przy użyciu metod, takich jak ankiety, wywiady, analiza dokumentów czy obserwacja.

Audyt komunikacyjny

Audyt komunikacyjny jest procesem oceny efektywności komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej organizacji. Ma na celu określenie obecnych praktyk komunikacyjnych i zweryfikowanie ich skuteczności oraz zidentyfikowanie tych, które wymagają optymalizacji.

Analizujemy komunikację w różnych obszarach, począwszy od e-mailowej przez wewnętrzną (np. intranet) po spotkania ewaluacyjne i zespołowe. Skupiamy się na przekazywanych treściach, używanym języku, kanałach komunikacji, sposobie i efektywności przekazu.

Ważnym aspektem jest komunikacja międzykulturowa i pokoleniowa, której sposób przekazywania treści oraz rozumienie jest równiez analizowane.

W wyniku audytu opracowujemy podsumowanie zawierające deficyty, których naprawa umożliwia stworzenie strategii komunikacji dostosowanej do potrzeb i celów organizacji.

Audyt różnorodności

Audyt różnorodności jest procesem identyfikacji i oceny praktyk i polityk dotyczących różnorodności w firmie lub organizacji. Jego celem jest zbadanie stopnia, w jakim wspierana jest różnorodność i zidentyfikowanie obszarów wymagających ulepszenia, by docelowo stworzyć inkluzywne, bezpieczne miejsca pracy.

Analizujemy różnorodność w firmie lub organizacji na wielu poziomach w kontekście różnorodności społecznej. Kluczowe w identyfikacji jest zróżnicowanie pierwotne, ukształtowane w momencie narodzin, obejmujące takie czynniki jak m.in. płeć, pochodzenie, stopień sprawności.

Podczas audytu analizujemy również procedury, polityki oraz praktyki związane z różnorodnością. Ich odzwierciedleniem są prowadzone procesy rekrutacyjne, szkoleniowe, siatki płac oraz możliwości awansu i planowania kariery.

Wynik audytu jest podstawą do opracowania strategii zarządzania różnorodnością i wspierania jej.

Audyt dostępności

Prowadzimy audyty dostępności w trzech głównych obszarach:

  • dostępność architektoniczna
    Audyt dostępności architektonicznej polega na sprawdzeniu firmy lub organizacji pod względem fizycznego dostępu do infrastruktury dla osób o różnych potrzebach i ograniczeniach fizycznych. Jego celem jest zweryfikowanie obecnego stanu zaprojektowania przestrzeni i jego stopnia odpowiadania na różnorodność potrzeb i minimalizację barier architektonicznych.
    Obejmuje weryfikację m.in. dostępności windy czy szerokości przejść dla osób z ograniczoną mobilnością, oznaczeń dźwiękowych czy taktylnych wskazówek dotykowych dla osób niewidomych i słabowidzących, napisów video czy tłumaczeń na język migowy dla osób niesłyszących.
  • dostępność komunikacyjna
    Audyt dostępności komunikacyjnej polega na sprawdzeniu firmy lub organizacji pod względem dostępności materiałów komunikacyjno-informacyjnych dla różnorodnych odbiorców i odbiorczyń. Jego celem jest weryfikacja obecnych form, takich jak materiały drukowane, video czy prezentacje.
    Obejmuje identyfikację możliwych barier komunikacyjnych, takich jak brak tłumaczeń, niedostosowanie formy przekazu, brak alternatywnych środków komunikacji dla osób z określonymi potrzebami, a także aspekty techniczne, jak wielkość czcionek czy dobór barw.
  • dostępność cyfrowa
    Audyt dostępności cyfrowej polega na sprawdzeniu firmy lub organizacji w zakresie cyfrowych treści, usług i technologii i ich użyteczności dla osób różnorodnych.
    Polega na weryfikacji stosowanych rozwiązań dostępnościowych na m.in. stronie internetowej, w intranecie czy aplikacjach mobilnych. Weryfikowane są możliwości korzystania z narzędzi przez wszystkich użytkowników i użytkowniczki, bez względu na ich umiejętności techniczne, doświadczenie czy stan sprawności.

Połącz siłę różnorodności z harmonią wellbeingu - odkryj DoneWell!

Zapraszamy na bezpłatne 25 minutowe konsultacje bądź do kontaktu poprzez formularz elektroniczny.

Skip to content